Duktig i köket

Har en duktig dag. Bakar hamburgerbröd som ska jäsa två timmar så det blir hemgjorda hamburgare till middag. Gjort en underbart god kokosrulle som Marie på jobbet bjöd på och även gav receptet, är förmodligen något för glutenallergiker också för det finns inget vanligt mjöl i den. Ska bli gott till eftermiddagskaffet. Hamburgarna ska serveras med senapsmajonäs med lite honung i och cheddarost och lök. Jag blir riktigt hungrig när jag tänker på det, plus egen persilja förstås. Var ute på den idag mycket varma balkongen och såg att tre av mina tomater ( har en enda tomatplanta) är röda så lilleman får smaka när han kommer. Hans päron håller på att flytta och han är just nu med mormor så man vet inte när det blir. Det fina är att min citronplanta som jag sådde för två år sedan från en kärna, nu är ca 40 cm och har blomknoppar! Tur att man kan njuta av balkongen och vår är stor!

SM-veckan i Halmstad är fascinerande. jag visste inte att det fanns SM-i inlines och streetbasket! Fast höjdaren var Paris igår, Diamond league. Bara att se Usain Bolt gör mig på bra humör.

Min största önskan är att inte ha så ont som jag har i höft och knä. Jag skulle vilja åka till London på semester men jag vet att det är så svårt när man måste ha rullator och käpp. jag får glädjas åt alla min barn och de resor de gör och gjort.Och böckernas värld. Tänk vad en god bok kan ge och hur underbart är det inte att få låna gratis på biblioteken. Jag hoppas att den förmånen aldrig försvinner.
Receptet på hamburger bröd på denna länk:
http://foodjunkies.se/2012/12/hamburgerbrod-sa-bakar-du-det-basta-brodet-sjalv/

Boken jag läser just idag är: Andra andningen av Sofie Sarenbrant Handlar om Stockholm Marathon. Ingen åsikt om den är bra ännu. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9175370123

Dagens basketbild

olleeeee

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

